(advertentie)

Ontwerper Olli had hype niet verwacht

De ontwerper van Olli had niet verwacht dat de pluchen olifant zo'n enorme hype zou worden. Dat zei Hein Mevissen dinsdag op Radio Rijnmond.

Vorige week ontstond in diergaarde Blijdorp een ware run op Olli. Op de eerste dag van de verkoop gingen 9000 olifantjes over de toonbank. Op dag twee waren de beschikbare 2000 beesten in een mum van tijd uitverkocht. Sinds vrijdag is er even geen Olli te verkrijgen in de diergaarde. Maar volgens directeur Marc Damen is een schip bomvol grijs pluche onderweg naar Rotterdam en zullen binnenkort weer duizenden Olli's beschikbaar zijn.

Mensen helpen

Ontwerper Mevissen werd een jaar geleden werd hij door verzekeringsmaatschappij ASR benaderd voor een nieuwe campagne. 'We zijn teruggegaan naar de basis van verzekeren. En dat is: mensen helpen.' Mevissen doelt daarmee op de steun die ASR aan de noodlijdende diergaarde geeft door bijvoorbeeld de reclame op het shirt van de Feyenoord-spelers af te staan aan Blijdorp.

Waarom hij voor een olifant als mascotte koos? 'Ik vind een olifant een mooi beest, dat kracht uitstraalt. Het leek me ook heel grappig als Giovanni van Bronckhorst in de reclamespot op een olifant zou zitten.'

Feyenoord-supporter

Mevissen wist meteen hoe Olli eruit moest zien. 'Leuk, cute, niet agressief.' Hij is inmiddels bezig om iets te bedenken waardoor Olli een blijvertje voor Blijdorp wordt.

Saillant detail: de Limburger is sinds zijn kindertijd al supporter van Feyenoord.

Audio: Hein Mevissen: 'Dat het zo uit de hand zou lopen met Olli hadden we niet verwacht'

Reacties

Bekijk onze spelregels voor het inzenden van een reactie >

Een beetje ontwerper had dat zeker wel moeten verwachten.
Alles wat met Feyenoord en diergaarde Blijdorp te maken heeft is een Hot item momenteel.

Dus een jaar geleden had de ontwerper moeten verwachten dat Feyenoord MOMENTEEL (dus een jaar later) hot zou zijn.

Gaat het wel verder? ;)

Feyenoord is altij hot!!!!

Dus kinderen en ouders hadden ook in kilometers lange rijen gestaan voor paarse stoeptegels? Man, man, man...
Als er ergens overheen te pissen valt, kun je in elk geval op de gemiddelde reaguurder alhier rekenen!

Ach Ronald, we zijn niet allemaal zo slim als jij.

Ja maar Ronald is helderziende toch, wist je dat niet dan??

Nou Ollie nog in de (bad) kuip stoppen wordt ie in eene Rood/wit

Ontwerper maakt oa kunst. Kunst is vies. Kunst kost geld. Ontwerper kost geld. Subsidie enzo... is vies.
Maar als de kunstenaar/ontwerper een lollige olifant ontwerpt voor Blijdorp is dat natuurlijk hééél anders! Dan staat half Rotterdam uren en uren in de rij om zo'n kunstwerkje te kopen...
Hoe wispelturig is de Rotterdammer...

Wel een lollig beest trouwens.

Ha, ha, ik ken het werk van Hein Mevissen al jaren en kan je met zekerheid zeggen dat deze jongen nog nooit subsidie heeft gehad. Hij is een extreem succesvolle regisseur van grote spots en daarnaast heeft hij een reclame buro en productie bedrijf.
Google anders maar eens.

Je kan nu wel makkelijk zeggen dat alles wat met Diergaarde Blijdorp en Feyenoord te maken heeft, hot is, maar als je een reclamespot/mascotte moet ontwerpen is het altijd zeer de vraag of het aanslaat bij het publiek.
Daarbij heft hij goed gegokt met Giovanni van Bronckhorst , die nauw betrokken is bij Blijdorp en Feynoord ook nog steeds een warm hart toedraagt.

Alleen jammer dat er nog geen shirtjes voor olli te koop zijn. Misschien is dit voor de toekomst.

Wat let je om er zelf een te maken?

hhmmm.. wat dacht je van merkenrecht, copyright, image-schending. Die olifant is een ontwerp waar voor betaald is. Kun je niet zomaar effe zelf in elkaar zetten. Tenminste niet om ze te verkopen...

Ja zoals je hebt gelezen zal er nog wel wat aan komen .

Er zijn vele dingen op tenoemen die ze nog met olli kunnen doen om het nog groter te maken.

Sleutelhangers,lunch boxen,drinkbekers,verhalen boeken ( olli op reis iets in de trant) teken film serrie op tv enzo.

Als ASR samen met blijdorp zoiets zou op zetten met bijv nog een grote sponsoors , ik denk dat ze met olli ook vooral naast de Feyenoord fans ook op de kinderen moet gaan richten bijv zoals een teken film serrie op tv met allemaal leuke dingen voor kinderen boekje enzo .
Wat studio 100 veel doet met kinderen programma's.

Het kost een infesetring die blijdorp zelf niet kan doen maar bijv ASR en andere grote bedrijven weer wel.

Hype ?
Pure commercie en de massa zijn net kuddedieren.

Ik krijg een dikke tollie van olli...!

in de huidige consumeringsmaatschappij kan je een navelpluisje een naam geven en er een reclame actie omheen bouwen. en het wordt een hype.

tis allemaal hebben hebben hebben wat een ander ook heeft.. maakt niet uit wat het is.

als je er maar bij hoort..

eng..