Ontwerper Olli had hype niet verwacht

De ontwerper van Olli had niet verwacht dat de pluchen olifant zo'n enorme hype zou worden. Dat zei Hein Mevissen dinsdag op Radio Rijnmond.

Vorige week ontstond in diergaarde Blijdorp een ware run op Olli. Op de eerste dag van de verkoop gingen 9000 olifantjes over de toonbank. Op dag twee waren de beschikbare 2000 beesten in een mum van tijd uitverkocht. Sinds vrijdag is er even geen Olli te verkrijgen in de diergaarde. Maar volgens directeur Marc Damen is een schip bomvol grijs pluche onderweg naar Rotterdam en zullen binnenkort weer duizenden Olli's beschikbaar zijn.

Mensen helpen

Ontwerper Mevissen werd een jaar geleden werd hij door verzekeringsmaatschappij ASR benaderd voor een nieuwe campagne. 'We zijn teruggegaan naar de basis van verzekeren. En dat is: mensen helpen.' Mevissen doelt daarmee op de steun die ASR aan de noodlijdende diergaarde geeft door bijvoorbeeld de reclame op het shirt van de Feyenoord-spelers af te staan aan Blijdorp.

Waarom hij voor een olifant als mascotte koos? 'Ik vind een olifant een mooi beest, dat kracht uitstraalt. Het leek me ook heel grappig als Giovanni van Bronckhorst in de reclamespot op een olifant zou zitten.'

Feyenoord-supporter

Mevissen wist meteen hoe Olli eruit moest zien. 'Leuk, cute, niet agressief.' Hij is inmiddels bezig om iets te bedenken waardoor Olli een blijvertje voor Blijdorp wordt.

Saillant detail: de Limburger is sinds zijn kindertijd al supporter van Feyenoord.

Deel dit artikel: