nieuws

Rotterdam Marketing Award voor Martin van Waardenberg

ROTTERDAM - De dertiende Rotterdam Marketing Award is dinsdagavond door burgemeester Ahmed Aboutaleb uitgereikt aan acteur en cabaretier Martin van Waardenberg.
De jury koos dit jaar unaniem voor Martin van Waardenberg, omdat hij met zijn film De Marathon een ‘ongekende prestatie’ heeft geleverd. "Met zijn film De Marathon heeft Van Waardenberg een o zo Rotterdams verhaal gebracht. Een verhaal dat zich niet alleen afspeelt in onze stad, maar ook nog eens rondom een iconisch Rotterdams evenement. Een verhaal dat mensen in het hele land tot tranen toe wist te beroeren," aldus het oordeel van de jury.
De jury heeft bovendien diepe bewondering voor de vastberadenheid waarmee Van Waardenberg zijn project na zo veel jaren toch tot stand wist te brengen.
De 57-jarige Martin van Waardenberg schreef samen met Gerard Meuldijk het scenario van de speelfilm De Marathon over vijf vrienden die hun garage van het faillissement willen redden door gesponsord de marathon van Rotterdam te lopen. Van Waardenberg speelde zelf een van de hoofdrollen. Tijdens het Nederlands Film Festival in Utrecht won de film op 4 oktober 2013 het Gouden Kalf voor de UPC Publieksprijs.
Van Waardenberg werd bekend door zijn cabaretprogramma’s samen met Wilfried de Jong als het duo Waardenberg en De Jong. Daarnaast acteerde Van Waardenberg onder meer in de serie Loenatik en speelt hij in Sesamstraat. De acteur was tot 2010 met John Buijsman te zien in een reeks reclamespots voor de bouwmarkt Gamma, als het duo Sjaak en Freek.
De Rotterdam Marketing Award wordt sinds 2001 jaarlijks uitgereikt aan mensen die een belangrijke bijdrage leveren aan het imago van de stad.

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip voor de redactie? Stuur ons een bericht, foto of filmpje via WhatsApp ons of Mail: nieuws@rijnmond.nl