Internetprovider Caiway vraagt geduld van klanten om langdurige storing

Een storing in het e-mailverkeer bij internetprovider Caiway is nog steeds niet opgelost. Een deel van de klanten ontvangt al dagenlang met vertraging e-mails. Volgens Caiway is onduidelijk wanneer de problemen worden opgelost.

De eerste storing deed zich voor op donderdag 13 oktober. Klanten met een e-mailadres dat eindigt op @caiway.nl of @kabelfoon.nl ontvingen toen geen mail. Vrijdag leek de storing verholpen en kwamen er weer mondjesmaat mailtjes binnen.

Maar dinsdag blijkt dat mensen toch nog steeds met vertraging e-mails ontvangen.
Volgens Caiway gaat het om een andere storing die nog steeds niet is opgelost.

Caiway is in de regio Rijnmond onder meer actief in Schiedam, Capelle aan den IJssel, Krimpen aan den IJssel en Maassluis. Uit al die plaatsen komen berichten dat er problemen zijn. Hoeveel mensen daadwerkelijk last hebben van de storing, is niet duidelijk.

Een woordvoerster van Caiway: "Al onze klanten krijgen een hoofdaccount voor de e-mail met een adres dat eindigt op @caiway.nl. Extra e-mailadressen die worden aangemaakt, eindigen op @caiway.net. En daar zijn geen problemen mee. Wij kunnen niet overzien wie welk adres gebruikt."

Hetzelfde geldt voor de mensen die nog een Kabelfoon-mailadres hebben. Caiway zegt de oorzaak van de storing te hebben gevonden, maar kan niet zeggen wanneer alles weer goed werkt. "Er gaan in ieder geval geen e-mails verloren", aldus de woordvoerster.
Meer over dit onderwerp:
Nieuws
Deel dit artikel:

Reageren