nieuws

'Einde van een tijdperk'; Hitkrant gooit het roer om

De Hitkrant stopt na veertig jaar met de tweewekelijkse papieren editie. "We gaan mee met de doelgroep en die zit veel meer online."
Het in Dordrecht gevestigde tijdschrift had op het hoogtepunt een oplage van zo'n 100 duizend. Tegenwoordig worden er van iedere uitgave nog zo'n 15 duizend exemplaren gedrukt.
"Het is een stuk minder", erkent Sandra Kers van uitgever ZPRESS Young. De Hitkrant heeft volgens haar onder meer te maken met concurrentie van gratis websites.

Speciale editie

Het magazine gooit daarom het roer om. Voortaan wordt zes keer per jaar een speciale editie uitgebracht met extra veel posters.
"Dat is eigenlijk het enige wat je niet online kan vinden", zegt Kers. "De posters zijn hartstikke populair. Daarom gaan we daarmee door."
Concurrenten
De Hitkrant is opgericht in 1977 en wist het hoofd boven water te houden terwijl concurrenten als Break-Out!, Popfoto, Muziek Expres en Muziek Parade sneuvelden.
Volgens Kers kan het entertainmentblad nog wel even verder. "We stoppen niet. Het is wel een soort afsluiting van een tijdperk. Maar de jeugd verandert en wij groeien mee."

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip voor de redactie? Stuur ons een bericht, foto of filmpje via WhatsApp ons of Mail: nieuws@rijnmond.nl