(advertentie)

Vrachtwagen klem onder viaduct

Een vrachtwagen is woensdagavond vast komen te zitten onder een viaduct in Rotterdam. De vrachtwagen kwam klem te zitten op de 's-Gravendijkwal, ter hoogte van het Drooglever Fortuynplein. Een kraanwagen heeft het zwaar beschadigde voertuig losgetrokken. Beide rijbanen werden afgesloten. De chauffeur raakte niet gewond.


Foto's: Olivier van Det

Reacties

Bekijk onze spelregels voor het inzenden van een reactie >

Oetl*l !!!
Je weet toch als chauffeur heo hoog je wagen is, bovendien staat de doorrijhoogt bij ieder viaduct aangegeven.

hij heeft gemeten maar hij wist ook niet hoe(ipv HEO) de doorrijhoogte(ipv DOORRIJHOOGT) was.
dus als u chauffeur was zat u nu al 2 keer vast want een fout is zo gemaakt.

Haha 2-0 voor Joost

@ Joost.

Jezus man, Mierenneuker.

Echt een maandelijks drama op het DFP. Wordt nu toch eens tijd dat de gemeente of de mini tunnels uitgraaft zodat het gewoon 4.15 kan worden of een betere signalering aanschaft zodat dit niet meer KAN voorvallen. Die tunneltraverse is echt nog ingesteld op een 50er jaren niveau

Als je de foto goed bekijkt kan je zien dat hij van noord naar zuid ging. Bij de Esso heb je toch hele duidelijke hoogte waarschuwingen. Uit diepen zou misschien een mogelijkheid zijn hoewel ik dat betwijfel. Zou het geen betonnen vloer zijn?

bekijk het van de positieve kant, nu heeft de carrosseriebouwer weer een weekje werk.

Wat een domoor.

Baas, ik denk dat ik m'n vrachtje vanavond niet meer kan lossen ..... Gewoon je domdom blijven volgen en verder niet opletten. Als chauffeur weet je toch dat je dat soort unneltjes moet mijden.

Maar compleet blanco wagen ... nergens geen reclame ... dus zou ook een huurauto kunnen zijn.

Al dit soort herhaaldelijke taferelen komt door die ellendige navigatie. Navigatie is niet ingesteld op een maximale doorrijhoogte. Natuurlijk weet een chauffeur zijn hoogte, maar navigatie wijst hem naar rechts, terwijl hij bovemlangs moet. Dan het moment dat hij even zijn hoogte vergeet ondanks de signalen en borden, maar hij was immers op zijn navigatie aan het kijken. En de ingrediënten zijn compleet. Tja, iedereen is wel eens onoplettend, maar deze klappers hebben meestal grote gevolgen. Je zal het je baas moeten vertellen poeh................

Jan .. van noord naar zuid moet he wel heel erg liggen slapen als je de signalen allemaal mist. Ik heb het zelf één maal gehad dat ik niet naar links kon omdat men me er niet tussen liet maar dan ga je toch zweten hoor.

Wat is er mis met langzaam afremmen als de hoogte signalering af gaat en je gevarenlichten aanzetten en wachten tot de politie komt?
De signalering gaat ook af in de meldkamer van de Maastunnel.
Die bellen de meldkamer van de politie.
Die komt ter plaatse om het verkeer te regelen zodat je daar weg kunt.

Op die tunneltjes voor de maastunnel staan hoogte borden.
Als hij zijn hoogte had geweten dan had hij moeten stoppen ipv schade te rijden.

Dan valt er nog wel wat te vernieuwen aan de navigatie.

Vroeger was er geen navigatie en gebeurde dit ook.

Navigatie neemt de bestuurder juist werk uit handen.
De bestuurder hoeft niet meer op kaarten te kijken en kan zijn aandacht, meer dan zonder navigatie, op de weg houden.

Op de gemiddelde wegenkaart en stadsplattegronden staan ook geen tunnelhoogtes. Alleen op speciale kaarten.

Sterker nog: op veel papieren kaarten kun je op kruisende wegen niet eens onderscheiden welke weg over of onder de andere gaat.

kunnen ze niet van tevoren OF heel simpel 500m van tevoren een balk ophangen zodat je merkt of je erin past of niet....OF anders een laser plaatsen die meet hoe hoog je wagen is....en pas je er niet door gaat er een noodsignaal af?!

hueh een balk wat een goed idee

een balk.....goed idee
die hing 20 jaar geleden op de A15......een vrachtwagen was te hoog en raakte die balk....balk kwam los en een chauffeur van de ijskoning die erachter reed kreeg hem door zich heen......de beste man heeft het niet overleeft

Is ook verdomde lastig weer los te komen.
Had ik verleden jaar ook, had ik net een nieuwe cabrio gekocht.
Hop mn reusachtige dikke schoonmoeder op de middenbank(ivm verdeling gewicht) komen we met een flebberend geluid abrupt tot stilstand.
Zat die trol shocking klem zeg, heb zelfs mn banden nog leeg laten lopen om los te komen.
Verschrikkelijk lachen voor de brandweer dat dan weer wel....

Zeker een vrachtwagen chauffeur?? Een BEROEPSCHAUFFEUR!!
De wegen zitten er vol mee.

Handig van Rijnmond om het kenteken op de foto te laten staan; zo kan iedereen die wil effe nakijken met welk koeriersbedrijf men niet meer in zee gaat...
Toffe actie redactie!

Ohja? Waar kan 'iedereen' een kenteken checken op de naam van de kentekenhouder?

Volgens mij kunnen alleen bevoegde instanties dat.
En op de site van de RDW zie je alleen de algemene gegevens.

Je ben echt domen chauffeur als je hoogte van je wagen niet weet je wagen is 3.90 hoog max maal 4 .00 dus als chauffeur moet je weten dat je niet daar onder kan hij heb zeker geen ccv-b gehaald gelukkig weet ik wel de hoogte van me vrachtwagen hihi en je ben helemaal dom als je de door gaans hoogte bord niet zie wat je let toch op borden of heb ik het mis

Na het halen van je ccv-b zou ik u een cursus Nederlands hadden willen adviseren...

Kijk eerst maar na je eigen met je nooit Rotterdam dat zet je toch niet neer ben je neus ofzo zo ja pleur lekker daar heen dan

Ja zit wat in,rekenen is makkelijker dan schrijven.
Echt snugger is het niet van die man,net geslaagd mischien.
En ach de meeste hebben nooit in een vrachtwagen gereden,maar weten het allemaal zo goed.Rij zelf al 15 jaar nog nooit wat gehad maar zeg nooit nooit !!!!Ik sta wekelijks met mijn tankauto te lossen bij de esso.Heb het al meerdere malen gezien dat een chauffeur stopte en twijfelde.En dan moet je alle bijdehandjes horen,hij mot op pleuren ,aan de kant tyffen en er wordt nog geen millimeter ruimte gegeven.Ik bedoel maar.Succes verder met afzijken.