Duwen voor een Olli

Topdrukte voor de deuren van Diergaarde Blijdorp. Duizenden Olli-fans probeerden donderdag een Feyenoord-knuffelbeest te bemachtigen in de Rotterdamse dierentuin.

De Feyenoord-knuffel ging donderdag voor het eerst in de verkoop. Om drie uur ’s middags stonden er al lange rijen voor de poorten van de dierentuin. Ook stonden er al duizenden mensen te wachten voor de Rivierahal, waar de Olli's werden verkocht.

Deuren eerder dicht
Door de enorme drukte, gingen de deuren eerder dicht dan gepland. Toch bleven er mensen naar de dierentuin komen. Volgens een medewerker van de dierentuin werd het pas rond zes uur 's avonds weer wat rustiger voor de poorten.

Maximaal vier Olli's per persoon
Per persoon mochten er maximaal vier Olli's worden gekocht, maar al snel werd dat teruggebracht naar twee. In totaal waren er negenduizend Olli's beschikbaar. De knuffels kosten twintig euro per stuk. Het grootste deel van de opbrengst gaat naar de diergaarde.

Reclame met Van Bronckhorst
De knuffel is populair sinds ASR via een reclame met Van Bronckhorst bekendmaakte dat Blijdorp de nieuwe tijdelijke shirt-sponsor van Feyenoord is. Sinds de reclame was er veel vraag naar het knuffelbeest, maar die kwam pas donderdag op de markt.

Foto 1: Dit jongetje wist een Olli te bemachtigen (Roald Sekeris)

Deel dit artikel: