nieuws

Rotterdamse ambtenaren bellen zelden terug

Rotterdam
Rotterdam
ROTTERDAM - De telefonische bereikbaarheid van de gemeente Rotterdam kan beter. Vooral de klachtenafhandeling moet worden aangepast. Dat blijkt uit een enquête van de gemeente waarop zesduizend Rotterdammers reageerden.
De gemeente Rotterdam verzaakt vooral waar het gaat om terugbelverzoeken. Vier van de vijf Rotterdammers die niet direct de juiste persoon aan de lijn kregen, werden nadien niet meer teruggebeld. Overigens wordt tachtig procent van de mensen die bellen, wel goed geholpen.
Meer dan de helft van de mensen die meewerkte aan het onderzoek vond dat een klacht indienen bij de gemeente toch geen zin had. Een kwart van hen diende overigens wel eens klacht in. Minder dan de helft vond dat de klacht bijtijds was afgehandeld.
Wethouder Richard Moti (PvdA), die verantwoordelijk is voor het ambtelijke apparaat, noemt vooral het terugbelgedrag zorgelijk. Hij hoopt dat de eerder dit jaar doorgevoerde wijzigingen in de dienstverlening in de enquête van 2014 zijn terug te zien.