Bassie ongedeerd na brand in keuken

In de woning van clown Bassie heeft woensdagavond een korte, maar hevige brand in de keuken gewoed. Bassie was zelf niet thuis toen de brand uitbrak. Zijn vrouw raakte licht gewond.

De brand in het pand aan de Westhavenkade in Vlaardingen ontstond rond kwart over zeven in de keuken.

Zijn vrouw had twee stukjes vlees in de pan gebakken op een keramische kookplaat. Kort nadat ze die had uitgezet, ontstond er door onduidelijke oorzaak brand in de keuken. Bas van Toor, de helft van het bekende duo Bassie en Adriaan, was zijn hond aan het uitlaten en werd door zijn vrouw gebeld dat er brand was uitgebroken.

De keuken is helemaal vernield en een deel van de inboedel lag op straat. Ook heeft de brandweer een gat in het dak moeten maken. Bij de brand kwam veel rook vrij en de woning liep veel rook en waterschade op. De brandweer, die groot alarm maakte, had de brand snel onder controle.

De vrouw van Bas, die rook had ingeademd, werd met een ambulance naar het ziekenhuis gebracht. Twee vogels konden worden gered.

Tegen RTV Rijnmond vertelde Bassie dat hij binnenkort zijn huis wilde verkopen. Twee kantoren naast het huis zouden dan omgebouwd worden tot woning. Daar zou hij dan gaan wonen.

Deel dit artikel: