Riool kapot: ‘We komen volgende week dinsdag weer langs’

Het gezin Hergt kreeg donderdag de schrik van hun leven toen het te horen kreeg dat het kapotte riool voor hun woning in de Rotterdamse Beverwaard pas volgende week gerepareerd wordt. In hun tuin staat een put vol met rioolwater.

Al sinds vorig jaar november hebben Samantha Hergt en haar man last van het kapotte riool in hun woning aan de Cortenbachsingel. “Ze hebben het verschillende keren doorgespoten en het probleem leek verholpen. Tot afgelopen dinsdag toen ik het afvoerwater in de wasbak weer hoorde borrelen. Ik heb direct naar verhuurder Woonbron gebeld.”

Woonbron belde vervolgens naar het bedrijf Zegwaard Rioolontstopping, die donderdag een monteur stuurde. “Nadat die een gat in onze tuin had gegraven, concludeerde die dat er een breuk in de leiding van ons huis naar het hoofdriool moest zijn”, vertelt Hergt.

Zegwaard liet het gezin donderdagmiddag weten dat het niet meer ging lukken om het probleem voor het weekend te verhelpen, omdat er geen graafmachine beschikbaar zou zijn. “Dat betekent dus dat ik tijdens het gehele Paasweekend niet naar de wc kan, niet kan douchen en niet kan afwassen. En dat terwijl ik allemaal familie op visite krijg.”

Hergt belde naar de Woonbron, Zegwaard, de gemeente en zelfs naar de GGD. Niemand kon haar helpen. Zegwaard was nog wel bereid een mobiel toilet voor de deur te zetten, maar dat weigert Hergt. "We betalen 950 euro huur per maand, daar mogen we toch wel wat meer service voor verwachten?"

Nadat RTV Rijnmond donderdagavond contact opnam met Woonbron, beloofde de woordvoerder dat directeur Arthur Oerlemans er vrijdagochtend direct werk van gaat maken en alles in het werk stelt om het probleem te verhelpen. “Ook wij vinden dit een onwenselijke situatie.”

Deel dit artikel: