Reusachtige bril zet Rotterdam-Zuid in de kijker

Naast de Markthal in Rotterdam staat zaterdag een bril van tien bij zeven meter. In de brilglazen is een livestream te zien ter promotie van Rotterdam-Zuid, want uit onderzoek blijkt dat de noordelijke Rotterdammers het gebied slecht kennen.

Zo'n 89 procent van de noorderlingen is bijvoorbeeld onbekend met de Botanische Tuin. Dat geldt ook voor het Zuiderpark (58 procent) en de Fenixloodsen (44 procent), zo blijkt uit onderzoek van Ruigrok en NetPanel in opdracht van Woonstad Rotterdam.

Het zaterdag gelanceerde initiatief ZieZuid wil daar verandering in brengen. De bekende Rotterdammers Tim Hartog en Jack Kerklaan tonen daarom hun favoriete plekjes in Zuid.

In de reusachtige bril zitten twee tv-schermen met een livestream. Hierdoor kan het duo voorbijgangers bij de Markthal aanspreken en aansporen vaker naar Zuid te gaan. Ook werden er flyers uitgedeeld ter promotie.

Opvallend is dat de stedelingen van boven de Maas het zuiden een lager rapportcijfer geven dan andersom. Inwoners uit Rotterdam-Noord geven Zuid gemiddeld een 5,6, de zuiderlingen geven Noord gemiddeld een 6,5.

Voor het onderzoek werden 997 Rotterdammers online ondervraagd.

Deel dit artikel:

Reageren