nieuws

Zuivelfabriek wordt hoofdsponsor molens Kinderdijk

Zuivelfabriek Graafstroom en de Stichting Werelderfgoed Kinderdijk hebben vrijdag een overeenkomst getekend over sponsoring. De melkcorporatie bindt zich voor 5 jaar als hoofdsponsor aan de molens.
Elk jaar krijgt de stichting 10 duizend euro. Met steun van andere bedrijven en geld van de overheid moet in Kinderdijk een nieuw bezoekerscentrum komen en ruimten voor educatieve activiteiten.
''Bij slecht weer hebben we bezoekers niets te bieden'', zegt de voorzitter van de Stichting Werelderfgoed Kinderdijk Cees van der Vlist. ''Dat moet veranderen.''
Werelderfgoed
''Er is veel meer te vertellen over het werelderfgoed en de natuur eromheen dan nu aan de bezoekers verteld wordt'', aldus Van der Vlist
Volgens directeur Henk van Bochove van de Zuivelfabriek de Graafstroom is het logisch dat het bedrijf de molens de komende jaren steunt
Duurzaam
"Wij steunen duurzaam ondernemen en opereren zelf met de melkveehouders in het gebied van Kinderdijk", zegt de directeur.
De organisatie van de molens laat weten dat het goed gaat met het erfgoed in Kinderdijk.
Ondanks de grote hoeveelheid regen, weten vooral de toeristen in georganiseerd groepsverband de typisch Hollandse attractie te vinden.