nieuws

Rotterdam steeds meer toeristenstad

Rotterdam is het afgelopen jaar nog aantrekkelijker geworden voor toeristen. Het aantal bezoekers is opnieuw met 11 procent gestegen ten opzichte van vorig jaar. Touroperators spelen er handig op in.
De naam Spido is bij de gemiddelde Rotterdammer wel bekend, maar er komen steeds meer touraanbieders in de stad.
"We zien zowel bestaande aanbieders die hun aanbod uitbreiden als nieuwe spelers die kansen zien in de groei van Rotterdam als toeristenstad", verklaart Kim Heinen van Rotterdam Partners.
''Er zijn kleinere operators die zich inmiddels toespitsen op fietsen en culinaire locaties aandoen. Die introduceren bezoekers bijvoorbeeld bij chefs, zodat er ook interactie is met de echte Rotterdammer."

Euromast

Er is dus steeds meer voor ieder wat wils en de ondernemers spelen hier handig op in. Zo ook de Euromast, die dit jaar zijn bezoekersaantallen met weer 15 procent ziet stijgen ten opzichte van recordjaar 2015.
"Het is echt ongelofelijk, de stijging die we zien in het aantal bezoekers", zegt Marnix Keizerwaard van de Euromast. "We zien steeds meer buitenlandse operators die naast het gebruikelijke Amsterdam ook kiezen voor een dag in Rotterdam en daarnaast werken wij zelf samen met andere attracties in de stad. We hebben bijvoorbeeld combitickets. Daarmee promoten we elkaar, maar zo zien ook toeristen meer plekken van onze stad."

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip voor de redactie? Stuur ons een bericht, foto of filmpje via WhatsApp ons of Mail: nieuws@rijnmond.nl