FEYENOORD

Feyenoord slaat financiële slag met nieuwe Britse kledingsponsor Castore

Doelpuntenmakers Luis Sinisterra en Bryan Linssen vieren een goal bij Feyenoord-PEC Zwolle
Doelpuntenmakers Luis Sinisterra en Bryan Linssen vieren een goal bij Feyenoord-PEC Zwolle © VK Sportphoto - Yannick Verhoeven
Feyenoord gaat in zee met het Britse kledingbedrijf Castore. Vanaf 2023, als het huidige contract met kledingsponsor Adidas afloopt, zal Castore de nieuwe sponsor van Feyenoord zijn. Het gaat naar verluidt om een zesjarige deal van ruim 8 miljoen per jaar.
De sponsordeal van 50 miljoen is daarmee het hoogste bedrag dat een kledingsponsor heeft neergelegd bij Feyenoord. In het Verenigd Koninkrijk maakte het sportmerk al naam als sponsor bij de clubs Newscastle United en Rangers FC. Naar verluidt is Feyenoord de eerste club 'overzees' en willen zij ook een overeenkomst sluiten met andere volksclubs in het vaste land van Europa, bijvoorbeeld in Duitsland en Spanje.
Voor Feyenoord is de overeenkomst een verbetering ten opzichte van de afspraken met de huidige kledingsponsor. Naar verluidt betreft dit een stijging van 2 miljoen euro per jaar. De club moet de overeenkomst met het bedrijf Castore nog officieel bevestigen.
De komst van een nieuwe kledingsponsor staat los van de langlopende zoektocht naar investeerders in de club. In dat kader lopen er al langer meerdere gesprekken, maar van een akkoord op korte termijn is nog geen sprake. Ingewijden melden aan Rijnmond dat de recente komst van nieuwe spelers ook los staat van een eventuele financiële injectie in de club.