nieuws

Radiostations verdienen meer aan reclame

Radio uit 1959 (wikipedia - cc)
Radio uit 1959 (wikipedia - cc)
Radiostations hebben hun reclame-inkomsten afgelopen
kwartaal flink zien toenemen. De radioreclamebestedingen kwamen uit op 45,2 miljoen euro, 7,4 procent meer dan een jaar eerder. In de eerste twee kwartalen van dit jaar was nog sprake van een daling van de inkomsten.
Volgens gegevens van marketingorganisatie Radio Advies Bureau (RAB) is het aantal merken waarvoor radioreclame wordt ingezet, ook fors gestegen. Dit waren er vorig kwartaal met 1040 bijna honderd meer dan in het derde kwartaal vorig jaar. De grootste adverteerders waren Renault, Kruidvat en Lidl.
Radiostations verdienen vooral aan reclamespotjes. Daarvoor werd door de adverteerders in totaal 42,4 miljoen euro neergeteld. De laatste tijd levert ook 'branded content', een vorm van reclame binnen het redactionele radioprogramma, steeds meer op. De zogeheten non-spot bestedingen bedroegen 2,8 miljoen euro.

💬 WhatsApp ons!
Heb jij een tip voor de redactie? Stuur ons een bericht, foto of filmpje via WhatsApp ons of Mail: nieuws@rijnmond.nl