EXCELSIOR

Excelsior draagt een jaar lang Stichting Ambulance Wens op het shirt

Excelsior trainde woensdag al in een shirt met Stichting Ambulance Wens erop
Excelsior trainde woensdag al in een shirt met Stichting Ambulance Wens erop © VK Sportphoto - Mischa Keemink
Een mooi gebaar van shirtsponsor DSW Zorgverzekeraar. De Schiedamse organisatie stelt de ruimte op het shirt van Excelsior voor de vierde keer beschikbaar aan een goed doel. Het logo en de naam van Stichting Ambulance Wens pronkt daarom komend seizoen op het thuis- en uitshirt van de Kralingers.
Na Support Casper, Spieren voor Spieren en de Esther Vergeer Foundation heeft DSW nu gekozen voor Stichting Ambulance Wens. "Wij schenken de ruimte op het shirt al een langere periode aan een goed doel in de zorg. Hierdoor draagt onze sponsoring ook direct bij aan de zorg’’, zegt bestuursvoorzitter Aad de Groot van DSW.

'Elke laatste wens is bij ons mogelijk'

Kees Veldboer Junior van Stichting Ambulance Wens is blij dat de naam van de stichting op het shirt komt te staan. Het initiatief op de naam van de stichting op de shirts van Excelsior te zetten, komt van de zorgverzekeraar. "DSW organiseert elk jaar de Bruggenloop, waar onze stichting als goede doel was uitgekozen", legt Veldboer uit.
Vanwege corona ging de Bruggenloop in november 2021 niet door, maar DSW schakelde snel door. "Toen kregen we van DSW de vraag of we met het logo en de naam van de stichting op het shirt van Excelsior wilden", vertelt Veldboer, die geen moment twijfelde en inging op dit aanbod. "Ons kantoor zit in Rotterdam. Stichting Ambulance Wens komt ook daar vandaan. Bovendien was mijn vader Rotterdammer en helemaal gek van voetbal."
Oprichter Kees Veldboer senior van stichting Ambulancewens
Oprichter Kees Veldboer senior van stichting Ambulancewens © privéfoto
Met dit gebaar moet de naamsbekendheid van Stichting Ambulance Wens toenemen. Behalve op het shirt zullen het logo en de naam ook op de reclame-uitingen in het Van Donge & De Roo Stadion worden gezet. "Hiermee hopen we dat de mensen bewust worden van de stichting. We willen laten zien wat we elke dag doen. Elke laatste wens is mogelijk", benadrukt Veldboer.