DE VERDIEPING
#DeMooiste laat 'm niet los: hoe Mario Kadiks van de Rotterdam Marathon een miljoenenbusiness maakt

Hij kreeg een Koninklijke onderscheiding, de 40e editie van de Rotterdam Marathon was een mooi moment om afscheid te nemen. Maar nu maakt hij zich als directeur tóch weer op voor de 42e. Mario Kadiks vertelt ronduit over 'de mooiste', zoals de Rotterdam Marathon ook wel liefkozend wordt genoemd, in 'De Verdieping'.
'Life's what happens when you're making plans'. Het is een cliché, maar clichés berusten vaak op waarheid. Mario Kadiks was behalve viervoudig kampioen speerwerpen net begonnen als leraar lichamelijke opvoeding. Totdat zijn pad kruiste met dat van de marathon.
Van geen cent te makken naar een miljoenenbusiness
Hij had geen cent te makken, in 1985, toen hij begon. Inschrijfformulieren voor de deelnemers? Als er maar een sponsor is die dát wil bekostigen. Inmiddels gaan er miljoenen om in de organisatie van het evenement. Hoe heeft Kadiks het voor elkaar gekregen om van een evenement met een paar honderd deelnemers een sensatie te maken waaraan duizenden mensen meedoen? Hij spreekt er honderduit over in 'De Verdieping' met Ruud de Boer.
Beluister hier het gesprek met Mario Kadiks
Je kunt het gesprek óók terugluisteren als podcast. Klik dan op een van onderstaande links en abonneer je op 'De Verdieping met Ruud de Boer'.
'De Verdieping is ook iedere vrijdagavond live te horen tussen 6 en 7 op Radio Rijnmond.
'De Verdieping is ook iedere vrijdagavond live te horen tussen 6 en 7 op Radio Rijnmond.