#RijnmondExamenkoorts (5): a-b-c-d als uitkomst? Serieus?

Dag 4 van de eindexamens is achter de rug. Vmbo-leerlingen maakten donderdag de examens Duits en biologie, havisten gingen met muziek en Nederlands aan de slag. Voor Gymnasiumleerlingen wachtte donderdagochtend het examen Latijn. 's Middags maakten vwo'ers het examen scheikunde.

Jelle blikte in de ochtend vooruit.

En onmisbaar op deze dag:

Het lijkt de 17-jarige vwo'er voorlopig voor de wind te gaan. Zijn doel is cum laude slagen én een tien voor wiskunde binnenslepen. Over dat laatste heeft hij nog geen uitsluitsel, vertelde hij donderdagochtend op Radio Rijnmond: "Ik heb het niet nagekeken. Je kunt er nu toch niets meer aan veranderen."

Het wiskunde-examen vond hij meevallen, maar het examen Engels dat hij woensdag maakte, vond hij lastiger dan de examens die hij heeft geoefend van de voorgaande jaren. "Het waren vage onderwerpen."

En die puntentelling... Nogal vervelend dat je ook bij een half goed antwoord, helemaal geen punten toegekend krijgt. 

Om maar niet te spreken over het op volgorde moeten zetten van alinea's, en vervolgens a-b-c-d als uitkomst hebben.

Aan alle havisten: succes met Nederlands!

Hoe zijn jouw eerste examens gegaan? Kijk jij elke dag de examens na, of durf je dat niet aan? Praat met ons mee! Gebruik de hashtag #RijnmondExamenkoorts in je posts of Twitter, Facebook en Instagram en wie weet zie jij jouw berichten terug in onze examenblogs. 

Meer over dit onderwerp:
Nieuws #RijnmondExamenkoorts
Deel dit artikel: