Twee katten omgekomen bij woningbrand in Vlaardingen

Bij een korte, maar uitslaande brand in Vlaardingen is vrijdagochtend een agent gewond geraakt. De brand was op de benedenetage in een huis aan het Van Schravendijkplein.

De bewoner van het huis werd wakker toen zijn koolmonoxidemelder afging. Hij heeft omwonenden nog gewaarschuwd. Een van de buren had de hulp van een agent nog om uit zijn woning te komen, hierbij is de agent lichtgewond geraakt.

Ambulancepersoneel heeft een van de bewoners nog wel nagekeken, omdat de man te veel rook had ingeademd. Twee katten hebben de brand niet overleefd.

De omliggende huizen zijn ontruimd. Het sein 'brand meester' was rond 06:00 uur gegeven. De brandweer sluit brandstichting uit, maar gaat wel verder onderzoek doen naar de oorzaak. De woning is volledig uitgebrand.

Meer over dit onderwerp:
Nieuws Vlaardingen
Deel dit artikel: