Humanitas Feijenoord opent telefonische hulplijn

Vrijdag en zaterdag valt bij 30 duizend huishoudens in Rotterdam-Feijenoord een brief van stichting Humanitas op de mat. Veel mensen en instanties kunnen hulp bieden in deze moeilijke tijd, maar dat is nog niet bij iedereen bekend. Humanitas Welzijn heeft daarom een tijdelijke telefonische hulplijn opgezet.

"Wij zien dat, nu de situatie langer duurt, mensen vragen krijgen", legt Penny Nugteren van Humanitas Welzijn Feijenoord uit. "Je zit met het gezin de hele dag op elkaars lip, oudere mensen durven niet naar de winkel toe, huishoudelijke hulp valt weg of kinderen komen er niet uit met huiswerk."

Daarom heeft Humanitas een hulplijn opgezet. "Je krijgt een medewerker van Humanitas te spreken zonder ingewikkeld keuzemenu en je kunt je vraag stellen. Wij gaan op zoek naar iemand in jouw buurt die jou kan helpen."

Waar hebben mensen behoefte aan?

Ook bij instanties als de kindertelefoon en blijf-van-mijn-lijf-huizen wordt het drukker.
"Nog niet iedereen weet de weg te vinden naar de juiste hulp. Daarom hebben we de brief gestuurd."

"Wij zien dat er heel veel aanbod is", zegt Penny. "Wat wij proberen, is de vraag op te halen: waar hebben mensen behoefte aan? Het kan zijn dat mensen geen boodschappenpakket nodig hebben, maar wel iemand die hun hondje uit kan laten. Iedereen die een vraag heeft over financiën, boodschappen doen, medicijnen ophalen, huiswerk van de kinderen dat niet lukt, misschien ontstaan er thuis ruzies."

Voor vragen kunnen mensen bellen met met 010 302 50 30.

Lees meer

Volg alles over het coronavirus in ons speciale dossier

Afbeelding

Deel dit artikel: