nieuws

ASR gunt Diergaarde Blijdorp plek op shirt Feyenoord

ROTTERDAM - ASR is niet langer te zien op het shirt van Feyenoord. De verzekeringsmaatschappij blijft wel hoofdsponsor, maar gunt Diergaarde Blijdorp de rest van het seizoen de plaats op alle uitingen. Na een lange samenwerking stopt de hoofdsponsor sowieso na dit seizoen. 'In de komende maanden willen wij de diergaarde helpen,' zegt Bob Stehmann van ASR.
'Wij geloven dat de kern van verzekeren is om mensen en instellingen te helpen. Wij hebben al die tijd een prachtig podium gehad met Feyenoord, maar wij weten ook dat er een mooie diergaarde is en dat die moet blijven,' weet ook directeur marketing Stehmann van de moeilijke financiële situatie van Blijdorp. 'Zie het als een gift, onze manier om te helpen. Dat past bij ons.'
Uiteraard is Diergaarde Blijdorp blij met het gebaar van ASR en Feyenoord. 'In november zijn wij benaderd door beide partijen en is de knoop snel doorgehakt. Toen we vertelden dat wij er geen geld voor hadden, zei ASR direct dat dat ook niet de bedoeling was. Dit wordt ons gewoon aangeboden. Een opsteker voor ons. Diergaarde Blijdorp komt niet alleen op het shirt van Feyenoord, maar ook op al alle borden in het stadion waar voorheen ASR stond,' zegt algemeen directeur Marc Damen tevreden.
'Ik hoop dat het ons nog meer naamsbekendheid geeft,' vervolgt hij. 'Ook buiten Rotterdam. Dit is een prachtige samenwerking tussen Rotterdamse bedrijven en een manier voor ons om het hoofd boven water te houden. Er wordt bijvoorbeeld ook een speciale Blijdorp-lijn ontwikkeld door Feyenoord. Verder komt er een mascotte (een olifantje + een campagne met Giovanni van Bronckhorst, red.) en hebben wij speciale acties voor Feyenoord-supporters die naar de diergaarde willen komen. Een deel van de opbrengst van de merchandise gaat naar Blijdorp, daar worden wij dus ook beter van.'
'Anderhalf jaar geleden hebben Feyenoord en ASR besloten het contract niet te verlengen. Maar wij wilden er wel na 22 jaar "huwelijk" een mooi afscheidsjaar van maken,' zegt Mark Koevermans, commercieel directeur van Feyenoord. ASR benaderde ons om een instelling te helpen en dat vonden wij een goed idee. We wilden wel dat het een Rotterdams icoon zou worden. Zo zijn wij bij Diergaarde Blijdorp uitgekomen. Zij kunnen wel een steuntje in de rug gebruiken. Wij willen met ASR de attentie op Blijdorp nog groter maken. Ook met bijvoorbeeld merchandising. Een ander doel is dat nog meer mensen de diergaarde bezoeken.'
Over een nieuwe hoofdsponsor na komende zomer kan Koevermans nog niets zeggen. ‘In het eerste kwartaal van 2013 komt daar meer duidelijkheid over. Ik heb er vertrouwen in. In maart of april komen wij met een naam die op het shirt komt.’
Promofilm Diergaarde Blijdorp met Giovanni van Bronckhorst:
http://www.youtube.com/watch?v=3plQfnEgXF0