nieuws

NU Discussie: Stop met snoepreclames gericht aan kinderen

snoepgoed
snoepgoed
ROTTERDAM - Als je eenmaal aan het speuren gaat, kom je héél veel reclame tegen voor snoep of vettigheid, gericht op kinderen... Moet daar paal en perk aan gesteld worden?

Consumentenorganisatie Foodwatch is het al jaren een doorn in het oog: Nederlandse kinderen worden te zwaar en deze extra reclames helpen natuurlijk niet echt mee, zo is de stelling. 'Kindermarketing' wordt het ook wel genoemd. Nu wil Foodwatch de discussie opnieuw aanzwengelen: de organisatie wil met 40-duizend handtekeningen de politiek dwingen om zich te buigen over strengere regels rond 'Kinder-marketing'. "De overheid moet de kinderen én de ouders in bescherming nemen".
Is het 'betutteling', een inmiddels versleten woord? Of is het goed dat er behalve voor sigaretten en drank, paal en perk wordt gesteld aan reclame voor ongezond voedsel?

De Stelling: Het is overdreven om reclame voor snoepgoed of snacks in te perken.010 - 436 44 36 of praat hier mee onderaan de pagina.

Klik HIER voor de pagina van Foodwatch
Klik HIER voor de pagina van de Federatie Nederlandse Levensmiddelen Industrie
Word bijgepraat over het nieuws om de hoek, maar ook over binnen- en buitenlandse kwesties. Met verslaggevers in de regio en correspondenten uit de hele wereld. En praat zélf mee! Rijnmond Nu: iedere werkdag tussen 17.00 en 19.00 uur.